En händelserik vecka

Levis favoritfilm är Lilla spöket Laban och när mamma spöke hickar håller han på att skratta ihjäl sig. Godingen! Man vet att barnen utvecklas när de har humor. :-) Han har också utvecklat en riktig mörkräddhet, helt i storebrorsans anda.

Mamma/mormor är här (under tiden passar pappa/morfar på att ordna vattenskada i Öjebyn) och underhåller barn medan jag och Per flyttar vidare. Det är m å n g a saker som ska packas upp. Sen underlättar det ju livet om det i det nya huset finns en antenn, ett telefonjack, fungerande fläkt och en diskmaskin som inte vickar. Och det gör det inte i det här huset. Än i alla fall. Resten av huset fungerar dock fint, tack för det.

Denna vecka har jag lärt mig att kastrullerna måste vara magnetiska för att samarbeta med en induktionshäll. Jag har också lärt mig att det är superbra att märka sina kartonger om man gärna vill hitta just en särskild sak man letar.



Kommentarer

Populära inlägg