Varmt!

Galet varm sommar! Varmaste på över 200 år. Länge intalade jag mig att det bara var att njuta, men de senaste dagarna har jag tillåtit mig att lida lite.

Igår droppade vi av Elliot på Arlanda. Han åkte lite i förväg till Öjebyn och jag och övriga barn kommer efter på tisdag.


Innan dess har vi verkligen njutit av Dalarna. Vi har turistat och hyrt trampbåt.










Ätit glass på Dalahästar har vi också gjort.


Känt brandlukt i stugan gjorde vi. Den kom som tur var långt bort ifrån.



Enda svala dagen (enbart 26 grader varmt!) plockade vi bär på berget. Vi och flugorna.




Inga badkrukor detta år! Man kan abdikera från badkrukstoppen när det är 25-26 grader till och med i Siljan!




Mums! Bären överlevde hettan till trots. (Men sen satte vi dem först i ugnen och sedan i munnen.)


Mina barn kan gå på vattnet.


Njutigt värre! Per börjar jobba på måndag och har överfört lite av post semester-syndromet på mig, trots att jag har en veckas semester kvar. Lyllo mig!

Kommentarer

Populära inlägg