2018

Lyckades inte helt med att avhålla mig från bloggen. Det är jag och mitt behov av att sammanställa, organisera, lista och utvärdera som inte har fått fullt utlopp. Här kommer därför en sammanfattning av året 2018, som på många sätt var ett otroligt fantastiskt år!

I januari kunde vi konstatera att det var rekordmycket snö. Såpass att vi nätt och jämnt såg ut från stugfönstret. Lyckliga oss! Jag var i och för sig rädd för att taket skulle rasa in, men det hände ju förstås inte. (Då kanske jag hade fått sluta blogga av andra orsaker, såsom död.)


Februari minns jag inte, men i mars kunde vi utan problem rensa takrännorna i stugan utan stege och med stora problem få fram grillen för den traditionella påskgrillningen.


Sedan bytte vi stuga till Sälen och firade resten av påsken med Anna och Tony och många skidbackar (och barn)!


Stora delar av 2018 spenderades i diverse handbollshallar, men även en och annan judohall. Levi är en riktig tävlingsmänniska och fick flera av sina motståndare bokstavligen på fall.


I maj kom solen, värmen och mamma! Snart väntar vi hennes pension och då hoppas vi att hon flyttar hit på halvtid (åtminstone)!


I maj ramlade Elina i skogen på gymnastiken och rev upp benet, vilket föranledde 10 stygn (och ganska många timmar på närakuten).


I juni gick AC:n i bilen sönder samtidigt som sommaren slog värmerekord. Utan AC åkte vi till Göteborg utan att slå ihjäl varandra, vilket är en bedrift i sig. Men största delen av sommaren tillbringade vi i Gesunda och detta år badade såväl små som stora med regelbundenhet. Värmen i vattnet höll sig mellan 24 och 26 grader!


Badkrukornas årsmöte är något vi alla kommer att minnas många år framöver!


I oktober åkte vi till Belek med våra vänner och se, det var en skön semester!

Enda handbollsfria helgen under hösten spenderade vi i en badmintonhall. Kul för alla!


December och julen firades i Alsike. Det var snö (säkert 2 cm) och det var kallt. Per renoverade mitt i julstöket.


Året avslutades med vår nya familjemedlem Bella som vi gör allt för och allt för att inte bli allergiska mot. Hittills går det över förväntan!


Kommentarer

Populära inlägg