Omtag

Nämen nu var det verkligen dags för ett omtag på den här bloggen.

Jag bytte allt som gick att byta och nu känner jag inte riktigt igen den längre. 😀 Det var dock meningen.

Det är 14 år sedan jag började blogga och mycket vatten har flutit under broarna sedan dess. Då var barnen pyttiga (Levi var inte ens påtänkt) och jag skrev hela tiden om deras utveckling. Men nu är de ju praktiskt taget vuxna. Elliot är 17 år, Elina 14 år och Levi 10 år. De vill hålla på med sitt och jag är således utelämnad åt mitt. 

Jag försöker liksom komma på vad "mitt" egentligen är. Jag har konstaterat att det är tur att jag har Per, för då har vi i alla fall "vårt". En stor del av "vårt" går åt till praktiska hushållssysslor (verkar ju helt ofrånkomligt om man inte vill leva i ett råttbo) men också att hitta och se olika serier tillsammans. Vi spelar också Alfapet och dricker kaffe. Vi skulle spela avsevärt mycket mer padel ihop om vi inte hade olika problem med varsin högerarm.

"Mitt" är kanske kören som jag åker till varje torsdag igen efter en sisådär 10 års uppehåll. Och "mitt" är också att lyssna på så många ljudböcker som jag kan knöka in i mitt liv utan att somna. Jag är, på riktigt, stressad över alla olyssnade böcker jag har. Oklart varför. "Mitt" är också att spela padel med andra än Per (när inte armen krånglar förstås, eller andra valda delar av denna motsträviga kropp). "Mitt" är definitivt jobbet som skulle kunna uppta all min tid om jag inte valde att emellanåt göra annat.

Och vi gör ju förstås saker med barnen också. Tursamt nog har de inte helt avsagt sig föräldraskapet. Men de verkar ha fullt upp med "sitt".

Välkommen till den nya uppdaterade bloggen. Jag hade tänkt sluta blogga tidigare, men jag har tänkt om. Vi får väl se om det ingår i "mitt" att uppdatera den  något så när regelbundet. Kanske bättre att klämma in ytterligare en bok istället?

Kommentarer

Populära inlägg