En usel vecka

Av olika anledningar har jag haft en hyfsat usel vecka. :-( Jag har varit riktigt arg och det har gjort att jag haft svårt att sova, vilket har gjort det hela till en än uslare vecka.

Jag hade tänkt blogga tidigare i veckan, skrev till och med ett blogginlägg:

"Ibland kan man läsa i tidningarna att om man ofta är mycket trött kan det vara en allvarlig sjukdom. Jag är inte så rädd för att drabbas av en allvarlig sjukdom, däremot blir jag rädd att jag inte skulle märka att jag drabbades av en allvarlig sjukdom. Jag är nämligen konstant dödstrött.

Det tar lite knäcken på mig att a) jobba heltid och b) sen försöka vara en glad och käck mamma från att jag kommer hem tills att barnen somnar och c) sen försöka dra mitt strå till stacken i hushållet och d) sen helst kolla mejlen eller se på teve eller göra något roligt. Igår hoppade jag över steg c-d och gick och la mig, men det hjälpte inte för Elina är sjuk och kräver min närvaro även nattetid och framför allt i arla morgonstund. Hon är ju en mycket trevlig febrig typ och ligger och pratar och sjunger, men det går ju förstås inte att sova när hon håller på."

Elina har i alla fall slutat att vara febrig och nu för tiden blir hon till och med glad när jag kommer hem från jobbet (skönt skönt skönt i mamma-hjärtat), jag har slutat att vara otroligt arg och är bara lite arg och nu ser jag fram emot en trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg