Fining-uppdatering

Jag längtar efter mina fina ungar när jag är på jobbet! Okej, största delen av dagen har jag massor att göra och tiden bara rusar iväg, men då och då sticker det till lite i mamma-hjärtat.

Elina är sur på mig när jag kommer hem från jobbet. :-( Hon låtsas att hon inte ser mig och jag får fjäska ett ganska långt tag innan hon tinar upp. Elliot tar mitt arbetande lite mera med ro, men han vaknar på nätterna för att kolla att jag är kvar hemma.

Elliots nya passion är parmesanost! Inte illa för en superkräsen 3-åring . :-) Han vill ha det till all mat. Jag tror, på fullt allvar, att Elliot är världens bästa kille. Han är så otroligt snäll och fin, han är inte ens svår att ha med in i porslinsaffärer! Han gillar Elina och har ett otroligt tålamod med henne (de är ju inte alltid så lätta att tampas med de där 1-åringarna). Han skulle aldrig slå sin lillasyster (ibland ryter han till, men inte ens det är så ofta). Världens bästa unge!! Elliots passion är att spela spel på datorn. Det gör han exakt så ofta han får. Han vill inte gå ut när han är inne och han vill inte gå in när han är ute. Han tjattrar oavbrutet hela dagarna och om han råkar somna så är han precis omöjlig att väcka!


Elina är också världens bästa unge förstås! Supermjuk och charmig som få! Livet är på topp bara man har "memme" (Bamsen) och "kocka" (snutten)! Bara 1 år, men kan minst lika mycket och lika bra som "boppi" (brorsis). Hon heter till och med samma som Elliot, "Ellå". :-) Elina förser sig själv med godbitar från lådann under ugnen, hämtar hårdbröd eller rån till både sig och Elliot. Är man för ouppmärksam mot Elina så gör hon hyss, typ äter blomjord eller drar i gardinen, bara så att man verkligen verkligen ska se henne. Älskling på jorden!! Elinas favoritlek är gubben i lådan. Hon gillar också att sjunga. Hon kör järnet med bilar, men älskar också sina dockor.

Kommentarer

Populära inlägg