Sköna gröna (kli-iga) värld

Hade det inte varit för den ovanligt jäkliga pollenallergin så hade jag nog inte märkt att det varit vår i år. Den kom och sen blev det sommar. Vi har haft 27 grader varmt och strålande sol! Elliot har solbränt öronen (glömde visst bort dessa stackare) och vi har införskaffat solhattar. Å, sköna gröna värld (ja, förutom astma och kli överallt då förstås)!

Per pinnar bokstavligen på med altanen och jag gör allt för att förhindra honom märker jag (till min förvåning). Men när ska vi träffas om inte på helgen?

Jag och barnen har haft det skönt ute i skuggan på framsidan. Jag tog ut kritor och ritböcker, en rutschkana och lite mellanmål och vips var halva kvarteret hemma hos oss. :-) Skönt att Elliot har kompisar bara han kliver ut (Elina också för den delen, men hon är inte lika intresserad av sitt sällskap). Man behöver faktiskt inte ens gå till lekparken. Tar bilen till kompisarna :-)

Jag har inhandlat och planterat rhododendron för att markera tomtgränsen lite tydligare. Inte för att barnen bryr sig ett enda dugg, men fint blev det!

Skönare än våren!

Lillan sjunger :-)

Kommentarer

Populära inlägg