Jag ska bara...

Jag börjar inte bli, utan jag är, Alfons Åberg. Mina ord och tankar upptas av dessa ord: "Jag ska bara...". Frågan är inte när, utan om, jag någonsin kommer till skott med några planer.

Det är ju inte som att jag är helt overksam heller. Imorse före kl. 8 var jag till exempel uppe och skurade golven på nedervåningen. Inte för att jag var helt pigg, utan för att det var ytterligare en sak som jag skjutit på allt för länge. Dessutom var det praktiskt för att barnen inte hunnit börja dra fram några leksaker ännu. Tack för det Bolibompa!

Nu är hela huset skinande igen. Lite efter planen som sagt, men ack så skönt! Barnen är lagda och jag hade tänkt blogga, men nu ger jag upp för jag är döende trött!

Jag ska bara delge er dagens Elliot-citat: "Mormor är en tant." (Mitt svar: "Jaha, farmor då?") Elliot: "Nä, inte farmor." (Farmor är 6 år äldre.) :-)

Dagens Elina-citat (hon läser ur boken "Emmas dagis"): "Tina är daghemmets trästicka." (Den insatte vet att det korrekta ska vara retsticka.) :-)

Kommentarer

Anna sa…
nu har jag lagt upp bilder på lägenheten i bloggen... =) Så du kan ju kika där... kram kram från syster
Anna sa…
Hej hej. Ja jag är hemma påsk, jobbar tisdag - måndag (dvs. hela påskhelgen.) så, ja jag ska vara hemma. Vill att ni ska komma och hälsa på =)
Hanna sa…
Ha ha, Elliot är så rolig! Var tvungen att testa Smilla på samma fråga, och hon sa att hennes farmor är en tant, men inte mormor, för farmor har ju vitt hår ;-) Sen känner hon inga fler tanter! Vi ses!

Populära inlägg