Hej hej sommar

Mina föräldrar kom förra helgen och sommaren kom med dem! Det tackar vi lite extra för. Efter cirka tre veckors regn och föga imponerande 10-gradig värme kom strålande sol och 30 graders värme som ett paket på posten! Barnen fick sommarlov till midsommar som traditionsenligt firades hos farfar med familj. Trevligt som alltid!

Allt regn gjorde i alla fall susen för mina rhododendron!

2009 blev året när jag köpte en locktång. Han i butiken visste ungefär lika lite som jag om vad som var bäst, så jag köpte den dyraste. ;-)

Midsommarmiddag inne för ovanlighetens skull. VIP-bordet.

Värmeslag tar på krafterna.

Morfar tar igen sig i skuggan. Det borde jag också ha gjort, men istället solbrände jag axlarna.

Elliots favoritsyssla. Syrran hakar på!

Utflykt till gamla Uppsala. Elina i förgrunden till en hög.

Kartor är det bästa som finns enligt Elliot, även om detta visade sig vara något annat.

Picknick i skuggan. Elliot arg för att han fryser och att jag inte klätt på honom mer. (Väldigt oansvarig mamma det här.) Supergod nubbesallad!

Fotografen fick ge sig en stund.

Kalvar på grönbete! I love you!

Allt roligt har ett slut, så även denna vecka (förra alltså). Den nya veckan verkar
bli hård. Den började drastiskt kl. 04 imorse med att Elliot fick magsjuka. Tur att syrran är snäll och delar med sig av det bästa hon har - snutten. Den gjorde för övrigt susen och han är redan matlustig igen.

Kommentarer

Populära inlägg