Stormvarning

Det är såklart storm när jag ska flyga till Malmö på kundbesök. Jag är inte värst flygrädd, men när bara en startbana är öppen p g a regn och blåst känner man sig ju lite mindre än vanligt när planet ska lyfta. Jag överlevde i alla fall flygresan hit och nu sitter jag och är rädd att jag inte ska kunna landa i Stockholm igen. Det vore lite katastrofalt eftersom att min SEMESTER börjar imorgon!

Det är sommartidtabell som gäller på SAS och planet hem lyfter (förhoppningsvis) först om 4,5 timmar, så jag har lite tid att slå ihjäl... Efter Muminvärldsbesöket är jag dessvärre fattig och får roa mig med att surfa och läsa och definitivt hålla mig från taxfreen. :-(

För övrigt har jag fått mitt livs andra blåöga. Elina skallade mig igår när vi skulle läsa godnattsaga. Det är sällan jag känner för att gråta för att något gör ont, men detta var ett sådant tillfälle. Bröllopsfotot fick fungera som nedkylning, men det hjälpte inte och blåögat är ett faktum idag (än så länge mest rött dock). Det förra blåögat fick jag när jag lekte kramleken på läger när jag var ca 12 år. Med dessa intervaller förväntar jag mig således nästa först lagom till 52.

Kommentarer

Populära inlägg