Lite fler Teneriffabilder...

Det kan ju aldrig bli för mycket semesterbilder, så här kommer några till.

Elliot är ju nu för tiden en sexåring i alla avseenden. Han är som en liten tonåring som ifrågasätter och säger emot och tycker att ganska mycket är "asa-tråkigt". Samtidigt är han kärleksfull, klok och vetgirig. Han är uppfinningsrik och hittar på en massa projekt, stora som små! Elliot är en bra kompis som har lätt för att leka med alla. Han gillar att spela spel och läsa. Han läser allt från Knivstabygden till barnböcker.

Elliot älskar sina småsyskon, men tycker snabbt att de blir lite för mycket. Han skulle nog gärna vara lite mer ifred, men törs inte stänga in sig på övervåningen eftersom han är lite mörkrädd. :-) Vad gäller toalettbesök är han sin far upp i dagen och kan sitta och klämma i all evighet. Ända tills benen domnar bort och han börjar gråta.

Här har Elliot plockat en blomma till mig.


Här uppkrupen läsande en tidning.


Elina är alltid med på Elliots alla projekt! Hon vill gärna vara precis som Elliot och vågar till exempel inte ha en annan älsklingsfärg än han. Hon blir väldigt stött när Elliot inte vill vara med henne precis hela tiden.

Elina är framåt och modig och fortfarande solsken personifierad. Hon sjunger dagarna i ända och älskar att måla, skriva och pyssla. I förhållande till alla utom Elliot går Elina sin egen väg. Hon frågar om lov att göra saker, men lyssnar inte riktigt om man säger nej.

Elina älskar att hon blivit storasyster och tror att hon kan avsäga sig lillasysterskapet. Hon är som en lill-mamma till Levi och hjälper till med stort och smått.

Kan Elliot klättra i ringarna kan minsann Elina också!

Vår lilla linslus.



Levi har redan blivit 3 månader gammal! Världens gladaste och godaste bebis som jag och Elina hittar på fåniga sånger om dagarna i ända. Han har precis lärt sig gripa om saker med händerna och är stadig nog att hålla sig uppe sittande med stöd. Han har vänt runt från mage till rygg och är på god väg att vända tillbaka igen. Han älskar gos och att prata. Han pratar till och med när han ammar. Amning är för övrigt också en favoritsysselsättning. Han är ganska exakt lika lång och tung nu som Elliot var när han var 5 månader. Med mig som mamma håller kurvorna nog inte i sig. :-)



Om 10 dagar är det 13 år sedan jag och Per träffade varandra på Kåren i Luleå. Tänk om man redan då hade kunnat föreställa sig äktenskap, tre barn och hus i Alsike. Då hade man väl sprungit sin väg. :-D Skämt åsido så är jag så otroligt nöjd med livet och de människor som jag har lyckan att få omge mig med dagligen. Jag älskar er!

Kommentarer

Populära inlägg