Lugn och sjuk helg

I en familj med tre barn finns det liksom inte utrymme för en helt lugn helg. Men i bemärkelsen inte-så-mycket-inplanerat har helgen varit relativt lugn. Per, som inte är någon boxartyp direkt, fick i och för sig åka till närakuten och röntga sin knoge (ua som tur var) och alla tre barnen hann bli ganska sjuka, vilket vid närmare eftertanke bidrog till lugnet som ändå rådde.

Elina har redigerat Max-böcker. Hon älskar verkligen dessa böcker (fortfarande!), men tycker att språket lämnar en del att önska, så hon skriver egen text till bilderna. :-)


Levi har ritat på både händer och fötter. Jag försöker resonera med honom.
Jag: "Levi, får man rita på foten?"
Levi (bestämt): "Mjaum."
Jag (lite svårt att hålla mig för skratt här): "Har du ritat en katt?".
Levi: "Jaa."
Jag: "Men man får ju bara rita på pappret. Det vet du ju."
Levi håller händerna för ansiktet.

Han är svåruppfostrad och kommer undan med mycket, vilket i sig försvårar själva uppfostrandet. Men han gillar verkligen att rita katter.

För övrigt har vi mest hållit till i soffhörnet och gosat på den som varit mest sjuk för tillfället. Elliot ledde sjukligan länge, men igår tog Elina över. Levi hostar, men är åtminstone feberfri.

Kommentarer

Populära inlägg