Mina små älskade

Alla mina små börjar bli stora tycker jag. Särskilt Elliot förstås. Han är så lillgammal av sig och svänger sig med fina uttryck som han använder helt korrekt och underfundiga analyser av verkligheten. Han har dessutom en härlig humor och ett gott humör. Elliot har några få bra kompisar som han gärna leker med när andan faller på, men han är rätt bekväm och njuter av att bara vara hemma och läsa/spela. Han har alltid tålamod med sina småsyskon och han är så otroligt pålitlig. Behöver man hjälp får man alltid hjälp av honom (om än lite motsträvigt ibland). Elliot har ett gott hjärta och kan inte ljuga. Rent fysiskt. Hur jobbigt det än är berättar han alltid sanningen. Igår bakade han radiokaka och gav bort den till mig att ta med på knytkalas på söndag. Min fina största!

Även Elina börjar bli så stor! Hon är och har alltid varit en positiv fläkt i våra liv. Hon är energisk och kärleksfull och tjusig. Hon är supersocial och vill gärna omgärda sig med kompisar precis hela tiden och när inga kompisar finns till hands är det Elliot som är bästa lekkamraten. Levi får också vara med i leken, men han är lite mer svårstyrd. Elina älskar sina bröder och har Elliot som idol mot sin egen vilja. Största önskan just nu är en lös tand. Elina är pysslig och pyntig och man hittar alltid fina teckningar/pärlplattor/pynt utspridda lite här och var i huset. Det är svårt att hålla ordning i Elinas rum eftersom det efter någon vecka svämmar över av allt pyssel. :-) Elina är intelligent och framåt och kan allt eftersom hon har en så stark tilltro till sig själv. Hon svänger sig också gärna med tjusiga uttryck, men är inte lika noggrann med korrektheten.

Levi är en liten stor kille. Han är definitivt ingen liten bebis utan egen vilja längre. Han kan mycket själv som t ex klä på sig, smöra mackan, borsta tänderna, lypsyla sig, hämta ner vällingflaskan etc. Han pratar jättemycket och utvecklingen går fort! Han har redan kommit till treordsmeningarna och han förbättrar dagligen sitt uttal. Han är en mycket mysig och snäll kille som gillar gos och skoj. Han har en härlig humor som han är duktig på att uttrycka. Han älskar Elina och Elliot och vill gärna vara med Elina på hennes avdelning på dagis (vilket han ofta får också). Levi är en sann vilde som hittar på mycket bus i smyg. Han klättrar och smakar och är allmänt farlig. Han kräver sin övervakare, minst sagt. Men han är också noggrann och ordningsam och plockar gärna undan efter sig. Levi är fantastiskt matglad och äter gärna frukost tre gånger om han får. Han tycker om när det händer saker och är aldrig sen på att följa med till affären om han får (eller vad det nu är man ska göra).

Hade jag kunnat göra en beställning på vilka barn jag ville ha innan jag fick dem hade jag aldrig kunnat få dem precis så här fina som de faktiskt blev. Jag är världens tursammaste mamma!

Kommentarer

Populära inlägg