Påsklov

I veckan har jag och barnen påsklov. Planeringen till trots inleder vi med sjukdom. :-/ Elina har förkylning?/magsjuka?/nåt i den vägen, men är redan på bättringsvägen. Eftersom mamma/mormor/svärmor kommer i övermorgon ber jag till högre makter att inga fler insjuknar (och att hon inte läser det här utan verkligen kommer).

Per har jobbat järnet med väggen i hallen i helgen och är så gott som klar! Han har också fyllt år, mitt aprilskämt till man.

Vad mer nytt...? Fitnessfighten är slut utan nämnvärda resultat då jag var förkyld med halsont i stort sett hela månaden. Jag är verkligen superbesviken.

Och vi har bostavligt talat fått ett nytt grannhus idag. Igår var det bara en grund och idag - ett tvåvåningshus! Fränt! Jaf och Levi har varit ute och spanat in bygget. Fördelen med att barnen blir strörre är att de blir mycket mer självständiga till och med vid sjukdom. I alla fall Elina. (När Elliot är sjuk vet man fortfarande inte riktigt om han verkligen är döende, då han låter så.)





Kommentarer

Populära inlägg