Teknik-ovilja

Jag saknar alla hemtelefoner. Nu för tiden är det nästan aldrig någon överraskning gällande vem som ska svara. Inte finns det heller någon chans att lära sig allas nummer utantill. (Jag saknar även det gamla personnummersystemet då man kunde avgöra var någon var född på de fyra sista siffrorna.) Elliot hade över en kompis som på riktigt inte visste hur han skulle lägga på luren! :-D

Sedan har jag räknat ut att antalet ouppklarade brott kommer att öka. Vem i fridens namn skulle ens se brottet när alla bara plippar på sina mobiler? 

Mitt obefintliga lokalsinne har dessutom inskränkts ytterligare i och med GPS:ens intåg i mitt liv. För kunde jag konstatera att det var här jag irrat bort mig, medan jag nu för tiden slår på autopiloten och knappt vet var jag kört. (Fast utan GPS är det i och för sig mycket möjligt att jag slutligen fått sparken.)

Trots min till synes stora teknik-fientlighet gillar jag egentligen nästan allt nytt. Och jag lovar att aldrig säga att det var bättre förr!

Kommentarer

Populära inlägg