Långdistansuppfostran

Vår rutin nu för tiden är att Elliot hämtar Elina på fritids när hans skola slutar 14:30 (förutom fredagar då jag hämtar) och att de går hem tillsammans och är hemma en timme själva innan jag och Levi kommer.

På väg med bil från Lund till Sturup ringer Elliot och säger att det är omöjligt att hämta och gå hem med Elina som kallar honom både kriminell och aggressiv. Elina hade kletat blåbär på Elliots ryggsäck och han hade gett igen med hårdhandskarna. Fick dem båda på högtalartelefon och försökte få barnen att lösa sin konflikt. Ärligt talat är långdistansuppfostran inte någon värst användbar metod. Dessutom hade jag svårt att hålla mig för skratt. Elliot berättar så sakligt om Elinas dramaqueen-tendenser att det blir väldigt lustigt. Barnen gick hem tillsammans i alla fall, även om jag kan tänka mig att det inte var som de godaste vänner.

Idag snorar jag och Elliot järnet och han fick följa mig till jobbet idag så att vi kunde smitta ner mina arbetskamrater istället för Elliots skolkamrater. Han trivs på mitt jobb och tycker att vi har sån mysig stämning där. :-) Och nu är alla barn hämtade och vi väntar på mormor som kommer och förgyller vår helg!

Kommentarer

Populära inlägg