Farlig fart

Livet susar på i en farlig fart tycker jag. I fredags var Elina lite hängig och stannade hemma med mig och Levi. Då passade vi på att åka till biblioteket och låna 19 (!!!) böcker, äta lite lunch ute, handla ingredienser och baka både bullar och mintkladdkaka i långpanna. Levi älskar att vara med i köket och hjälpa till att både baka och laga mat och i köket, till skillnad från i princip över allt annars, är han (relativt) lugn och väldigt hjälpsam!

I lördags var barnen med farfar och Eva på Tom Tits medan jag och Per hälsade på Lena, Björn, Mats och Camilla. Kul! Det är så ovanligt att ha långa vuxensamtal med andra utan att hela tiden bli avbruten att jag nästan blev trött på min egen röst. Barnen var väldigt lättsövda när de kom hem efter en dag på Tom Tits så att jag utan problem kunde hålla mig vaken genom hela läggningen för att börja se en spännande film med Per som dock avbröts drastiskt med ett strömavbrott. Typiskt!

Igår (förlåt!) var jag labil och det är bra ibland för då städar vi som aldrig annars. Vi hann både med storstädning, lövkrattning, byte av halvljus och övrigt viktigt. Och nu är det måndag igen...

Kommentarer

Populära inlägg