Min hjärna vs mindfulness

Jag vet inte hur era hjärnor fungerar, men i min är det alltid något slags...organiserat kaos. Jag vet att det är inne med mindfulness och att leva i stunden, men jag funkar inte så. Min hjärna hittar på saker som vi i vår familj borde göra året när jag och Per fyller 40 samtidigt som den funderar över pensionen och pensionssparandet samtidigt jag tänker på om jag behöver ta fram något till morgondagens middag samtidigt som jag funderar på när jag ska få tid att läsa den otroligt spännande boken. Och kanske också om vi ändå borde bygga ut huset (Pers plan).

Men det här med mindfulness igen. Jag gillar att planera! Vad vore livet utan en plan? Om jag bara fick tänka på klossarna jag hjälper barnen med eller maten jag lagar tror jag på riktigt att jag skulle bli galen. Och hur i fridens namn skulle det gå med all vardagslogistik?

Kommentarer

Populära inlägg