Tacksam

Mitt jobb kan dränera vem som helst på energi. Jag kämpar verkligen i motvind och får ta del av många sorgliga livsöden. Jag slåss för människors rätt till dess jag blir svettig inombords.

Men jobbet medför också en tacksamhet över det vardagliga. Idag är jag tacksam över att min arm har börjat samarbeta så smått igen, att jag kan träna igen (aldrig har jag väl varit så taggad på spinning!), att barnen inte är sjukare än förkylda, att Elina och hennes kompis både bakade och städade efter sig och att jag har hittat min vanliga frisör igen (hon bytte jobb, hoppas det inte berodde på mig för i så fall är jag en stalker).

Jag är dessutom lycklig över att vi äntligen fått upp gardiner i vardagsrummet! På tiden efter 3 (!) år. 


Och som vanligt är jag oerhört tacksam över mina lediga fredagar med denna prins (som här provar inredningen på Rusta). 


Denna prins gjorde "give me five" med en tiggare idag (på eget initiativ trots att han vanligtvis är mycket blyg). Tiggaren blev så oerhört förvånad och glad och jag blev alldeles gråtfärdig av ingen och alla anledningar. 

Kommentarer

Populära inlägg