Paradiset på jorden

Till slut sa vi hejdå till dessa dårfinkar (mycket tidigt på morgonen) och åkte från Öjebyn till stugan.




















Älskade stuga! Vårt gökbo och vårt paradis på jorden. Vi hade en helt underbar vecka! Jag, som alltid, alltid får hemlängtan när jag varit borta länge (och nu åkte jag direkt från en vecka i Öjebyn vidare till Gesunda), ville verkligen inte åka hem!

Båten från Granö och Saltsjön fick flytta till Siljan. Där trivdes den (och barnen) bra!


Vi fick besök av en snuvig Sofia, Andreas, deras barn plus ett bonusbarn. Alla ville fiska, men fick bara upp två små abborrar.


Vi åkte till Rättvik och sommarrodelbanan. Lite läskigt till en början, men oj, vad roligt!!


Barn är inte lika nervösa som vuxna.


Sedan tog vi en promenad i Rättvik och gick förstås ut på långbryggan. Poeten Bo Bergman har beskrivit den som "nästan lika lång som evigheten". Vackert.


Renovering av bryggan hade delvis finansierats genom att allmänheten och företag fick "köpa" plankor och få sina namn ingraverade i dem. Per lyckades hitta både en planka från Knivsta och en från Öjebyn. :-)


En kväll var det faktiskt lite ruggigt och då tände vi förstås lite ljus.


Man behöver inte ha så avancerad båt för att en tur på sjön ska vara mysig. 


Lena och Björn kom förstås och hälsade på! De tog med sig högsommarvärmen!


Ett besök på Gesundaberget är ett måste och denna gång åt vi grillbuffé på toppen. Det var toppen! (Hahaha.)


Mor och son är snart lika långa. Man får således hålla honom lite bakom sig så att det inte syns så tydligt.


Vid högsommarvärme badar till och med största badkrukan (= jag).


Vi hade det till och med mysigt när vi sov. Elliot läste en läskig bok så Per fick sova inne hos honom och då passade Levi och Elina på att sova med mig. <3 p="">


Min händiga, älskade Per (med lite hjälp av Björn) grävde och planterade en syrenhäck. Så nu hoppas vi att det regnar mycket denna vecka när vi inte kan vara där och vattna.


Som sagt, efter en vecka i vårt eget paradis ville vi knappt åka hem igen. Jag sparar den här veckan i hjärtat.

Kommentarer

Populära inlägg