En lista

Nyårslista - lite i förskott


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 

Jag köpte en stuga! (Och fick karusellyrsel - inte fullt lika kul som stugköpet.)


Stughäng.



Höll du några av dina nyårslöften?

Ja.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Nej.


Dog någon som stod dig nära? 

Ja.


Vilka länder besökte du? 
Spanien och Finland.


Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017? 
Närmare till jobbet.


Vad var din största framgång 2017? 
Att familjen höll ihop ett år till och hade det bea tillsammans!


Största misstaget? 
Att sluta gå på spinning.


Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Väldigt många och långa förkylningar, yrsel och migrän. 


Bästa köpet? 
Stugan!


Vad spenderade du mest pengar på? 
Stugan.


Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Stugan. 


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2016? 

"Open your heart", "Bara få vara mig själv", "When we were Young" 


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Nej.


Vad önskar du att du gjort mer? 

Varit i stugan.


Vad önskar du att du gjort mindre? 
Tittat på telefonen och pendlat.


Hur tillbringade du julen? 
I Öjebyn.


Blev du kär i år? 
Inte i någon jag inte var kär i förra året.


Favoritserie
"The good wife"


Bästa boken du läste i år? 
"Öppnas i händelse av min död" och "Och bergen svarade"


Största musikaliska upptäckten? 

Ingen upptäckt, men jag var på fler konserter än vanligt och det var synnerligen trevligt!


Något du önskade dig och fick? 
En stuga!


Något du önskade dig men inte fick? 
En flytt.


Årets bästa film? 

Kommer inte ihåg att jag såg någon riktigt bra film i år. Jag kommer dock ihåg att Elliot möjliggjorde ett biobesök genom att vara barnvakt.


Vad gjorde du på din födelsedag 2016? 
Det kan jag inte komma ihåg fastän jag försöker.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Det finns det väl alltid, men i stort sett är jag väldigt nöjd.


Hur skulle du beskriva din stil år 2010? 
Hahaha, vilken stil? Kontorsklädd kanske.


Vad fick dig att må bra? 
Min familj. Är väldigt tacksam över den. Och stugan! (Inser att jag har ett svarstema.)


Vilken politisk debatt engagerade dig mest? 
Nedrustningen av LSS!! Och presidentbytet i USA. 


Vem saknade du? 
Alla som jag (motvilligt) träffar så sällan p g a långt avstånd.


De bästa nya människorna du träffade? 

Mina nya arbetskamrater!

Årets mat:

Lite mer vegetariskt än förra året. Fick dessutom dille på sushi.


Årets dryck:

Hög på julmust som jag alltid är så här i slutet på året har jag svårt att komma på någon annan dryck. Vi dricker mest kolsyrat vatten i min familj.


Årets tidning:

Nej, tidningar har jag slutat läsa. Får väl bli "Knivstabygden". Fantastiskt tråkigt.


Årets semester:

Skönast var Gran Canaria, men mysigast Dalarna.

 

Årets surprise: 

En förfrågan om att skriva en debattartikel i Metro!

 

Årets konsert:
Adele! Det var den bästa konserten någonsin!

Kommentarer

Populära inlägg