Per 40 år!

Min älskling har fyllt 40 år! Mitt bästa tips för ett långt och lyckligt äktenskap är att gifta sig med någon som han. Han är snäll, smart, snygg och händig. Och så gillar han mig. Vilken tur jag har haft!

Jag har länge planerat hans födelsedagspresent som var en överraskning i form av en Londonresa! I onsdags berättade jag att jag sökt ledigt för honom på jobbet på fredag och att han skulle packa. Pers mamma och min mamma stod för barnvaktningen och vi drog till Arlanda tidigt fredag morgon. Väl där gav jag Per hans pass och när vi närmade oss British Airways förstod han att vi skulle till London!

Vi checkade in på hotellet och begav oss iväg på sightseeing på direkten.

Här på Picadilly circus.


Big Ben i all sin prakt!


Jättegod pasta hos Jamie Oliver.


I en nu för tiden icke allt för välanvänd (?) telefonkiosk.


Vid London-eye. Med solen i mitt eye.


Efter många timmars promenad åkte vi till Peter och hans fru och åt en god middag. Fantastiskt sällskap och fantastisk mat och dryck!



På lördagen shoppade vi och så träffade vi Anneli och Göran vid Tower Bridge.

























Vi åt också världens godaste fish and chips på Mayfair Chippy!














Våren hade kommit lite längre i London.
 

Lite gos hann vi med.


Märklig blandning av väldigt gamla och väldigt nya byggnader vid Towern.


Egg Benedict med sparris på flygplatsen innan det var dags att åka hem!


Födelsedagsmiddag hos Gordon Ramsey. Mat och service i världsklass!



Den bästa förtjänar allt det bästa!

Kommentarer

Populära inlägg