Surrealistisk helg

I fredags var jag på väg till Södertälje tillsammans med Levi och Elina för att fira en väns födelsedag. Samtidigt pratade jag med Per i telefon. Mitt under samtalet sa han att någon hände precis utanför hans jobb. Det var en galning som kapat en lastbil och mejat ner folk på Drottninggatan. Per såg skadade alldeles utanför fönstret. Jag blev omkörd av säkert 7 polisbilar och ambulanser. Jag tänkte att det lär dröja innan Per kommer hem, så jag vände i Häggvik och åkte tillbaka hem till Elliot.

Sedan följde en lång väntan. Helt själviskt tänkte jag mest på Per och önskade att han skulle komma hem snabbt och helskinnad. Sent omsider gjorde han det också, men jag fick plocka upp honom på Arlanda. Samtidigt läste vi i princip allt om terrordådet och insåg att många inte haft samma tur. 

Parallellt med detta surrealistiska scenario fortsätter livet som vanligt, konstigt nog. Jag lärde mig både pochera ägg och göra hollandaisesås och så målade jag om Levis tripptrapp-stol. Vi städade och packade för påsken, cyklade i det fina vädret och jag och Per såg Lisa Ekdahl igår kväll.

 
 

Kommentarer

Populära inlägg