Varning för sjukdomsinlägg!

Jag är superförkyld och helt täppt i hela huvudet. Jag tycker att det är väldigt obehagligt att vara täppt nattetid så jag har tagit nässpray. Men jag vet inte om jag inte tål det eller vad problemet är? Alldeles oavsett vilken sorts nässpray jag använder (nu tog jag en dunderkur eftersom jag förra förkylningen fick en 5-veckors bihåleinflammation som jag tänkte undvika denna gång), så blir jag "beroende" typ på direkten. Jag blir ju förstås helt avsvälld i huvudet när jag tagit nässprayen, men så fort jag försöker att inte använda den så är jag ännu täpptare än jag var när jag började. Varför?

Nu har jag i alla fall slutat och istället gjort två rejäla nässköljningar med saltvattenlösning. Känns lite som att dränka sig själv och så börjar det spraka i hela huvudet (jag kanske gör fel även med den?).

Ser fram emot en snart förkylningsfri Linda.

Kommentarer

Populära inlägg