En bra och en dålig dag

Min dag igår började bra. Jag hade roligt på jobbet och var glad när jag kom hem. Köpte med mig semlor hem för att liva upp alla barn. Okej, lite optimistiska planer på allt som skulle hinnas med hemma, men fullt inställd på effektivitet.


Bakslag 1: Elina missade skjutsen till handbollen p g a slarv. Det gjorde att hennes mamma, d v s jag, behövde åka en extra vända fram och tillbaka till Knivsta.


Okej. Tidsplanen, som redan från början var optimistisk, behövde revideras, men fortfarande var jag fullt inställd på att hinna allt.


Bakslag 2: De som använt upp sista paketet krossade tomater hade glömt att skriva upp det på en handlingslista = slut tomater.


Jaha. Hann med, trots den numera utraderade planen, ett gräl med Elliot om vem som skulle åka och köpa nya tomater. Det blev jag och med humöret i skorna och plattan i mattan drog jag iväg till lilla affären.


Hann laga lasagne, men resten av planerna ställde jag in. Per tog över och jag lyckades att inte överföra all min surhet på honom. La mig tidigt för att slippa resten av dagen och mitt eget usla humör. Vaknade med lite godare humör och efter en lunchdejt planerad i hemlighet av min man är jag så gott som ny idag.


Glad alla hjärtans dag!

Kommentarer

Populära inlägg