En oförutsägbar hjärna

Vem är vi? Är vi alla våra tankar och handlingar? Jag tycker att min hjärna är helt oförutsägbar och impulsiv. Den vill hantera allting exakt samtidigt. Jag funderar på yttre och inre processer, spelar upp gamla "klipp" och funderar på om jag hade gjort annorlunda om jag från början förutsett utfallet, tänker på vad jag har att göra och vad jag borde göra, funderar på inköp och ekonomi, om kontorsarbete verkligen är bra eller om man borde flytta ut i skogen och leva mer i naturen, gör upp kortsiktiga och långsiktiga planer, om varför jag gör som jag inte planerade och vad vitsen då är med att planera, funderar på om vi har rätt sorts barnuppfostran, varför jag planerar för att gå och träna men faktiskt inte gör det, om jag kanske borde åka till Öjebyn oftare och hur det i så fall skulle gå till och på hur tråkigt det är att städa, men att man kanske borde tänka att det är kul för att få någon slags positiv projicering på projektet. Allt det här tänker jag ofta på samtidigt. Rätt fantastiskt att man trots alla virrvarr av tankar ändå får praktiska saker gjorda.

Kommentarer

Populära inlägg