Överhettad

Min hjärna fungerar inte riktigt som den ska i tropisk värme. Idag är det kallt (allt är relativt, men det är mindre än 20 grader varmt och det blåser så att tänderna nästan blåser bort) och då tänker jag helt plötsligt mycket klarare. Jag läser också boken "Hjärnstark" (rekommenderas!) och eftersom jag fått mycket bättre kondition på sista tiden förväntar jag mig resultat i form av effektivare hjärna, mindre stress och bättre minne. 😛


Sedan mitt senaste blogginlägg har det hänt så otroligt mycket! Mamma hälsade ju på och vi var bland annat på Pinchos och åt riktigt god mat tillsammans.



Jag och mamma hann också med en morsdag-lunch i Uppsala.


Levi var som klistrad på mormor hela helgen. Bäst att passa på eftersom hon inte hälsar på så ofta.

När mamma åkte hem åkte jag och Elina till akuten. Hon ramlade på gympan och fick ett stort sår på benet.

Vi checkade ut efter 10 stygn.

Min alltid så positiva unge var galet tålig och duktig. ❤

Och jag har lärt mig att barn inte har samma behov av återhämtning som vuxna. Efter olyckan åkte Elina direkt iväg på utflykt med klassen (okej, säkert 12 timmar senare, men ändå!), sedan vidare till pianoavslutning, klassdag på Furuvik och två dansuppvisningar.

Jag, Per och Levi passade på att haka på till Furuvik.

 
 Elliot valde att stanna hemma (eller snarare i skolan). Värst för honom, för det var en riktigt mysig dag!



Ikväll har vi gäster, imorgon ska vi på kalas, på fredag är det dags för nya gäster, sedan ska jag sjunga på bröllop på lördag medan Per och Elliot säljer fika utanför Ica och på söndag lär vi alla behöva en rejäl sovmorgon för nästa vecka är det dags för alla skolavslutningar. Hej och hå, det går undan i livet!

Kommentarer

Populära inlägg