Stopp i informationsdisken!

Detta händer varje höst. Det blir fullt i min hårddisk. Jag försöker proppa in all information, men lyckas aldrig fullt ut.

Jag skyller på att det är all denna information som ska in:

  • Skolrelaterat - nya klasser, nya klassrum, nya scheman, nya gympatider (detta år hade man dessutom glömt Levi på gympaschemat), lägga in extrakläder, stövlar, regnkläder (finns alltid ärvda kläder som passar till Levi), hitta sommarläxan, kolla skostorlekarna och klädstorlekarna (Våra barn har sammanlagt växt cirka 35 cm senaste året!) Och lägg till alla föräldramöten som ska bokas in.
  • Aktivitetsrelaterat - glöm inte att återanmäla till pianot, dansen, gympan, judon, kolla nya handbollstider (4 i veckan) och nya judotiden. Kolla dessutom att allas idrottskläder passar (och det gör de förstås inte, se ovan).
  • Börja nytt jobb (igen), köp SL-kort (imorse hade någon lämnat två kräkor på stationen 😖), bestäm om det är bäst att ta bilen eller bussen till tåget, hitta rutiner och fixa en almanacka.
  • Övrigt - rensa ur alla garderober och handla nya kläder, alternativt hitta begagnade kläder som finns "någonstans", fundera på om slalomutrustning behöver inhandlas (troligen), kläm in det nya träningsschemat i hjärnan, planera mat per vecka, sov tillräckligt (men när?) och måla klart alla lister.
Jag ber på förhand om ursäkt om jag glömmer att hämta ett barn, missar ett föräldramöte eller en tandläkartid, skickar barnet till skolan i för små kläder eller skickar barnet på handbollsträning en vecka innan handbollen har börjat (hände i tisdags).

Det var inte meningen att klaga. Jag gillar ju att organisera och starta upp projekt. Det är bara att det blir lite mycket på en gång. Varje höst.

Kommentarer

Populära inlägg