Falsk reklam!

Jag fick ett erbjudande till min e-postadress enligt följande (Varning varning! Lovar runt och håller tunt!):

"Erbjudande från VistaPrint i samarbete med Allt för Föräldrar

GRATTIS!

Linda!
Du har blivit utvald att få
1 väggkalender GRATIS
NY 1 väggkalender GRATIS

• Välj bland många olika mallar

• Välj din startmånad

• Skräddarsy med dina foton och lägg
• till text på individuella datum
1 väggkalender GRATIS 1 väggkalender GRATIS BONUS 1 GRATIS skrivbordskalender

1 GRATIS
skrivbordskalender
(ord. pris 49:-)
Prova vår favoritmall som
passar bra både hemma och
på kontoret GRATIS
1 GRATIS skrivbordskalender 1 GRATIS skrivbordskalender
Över 15 miljoner kunder världen över kan inte ha fel!
Beställ nu!"

Ovanstående var alltså ett direkt urklipp ur mejlet jag fick och det såg likadant ut på hemsidan!

DUM SOM JAG VAR (?) trodde jag alltså att jag skulle få en gratis kalender, gick in på hemsidan och gjorde mig besväret att lägga upp 13 bilder (för att inte tala om jobbet att välja ut 13 bra bilder), registrerade mig på deras sida (annars sparades inte min beställning) och kom till "kassan". (Här vill jag varna känsliga läsare för starka uttryck.) Det var SÅ FAN HELLER gratis! 29 kr i uppladdningsavgift (som att det inte var jag som gjort jobbet!) och 74,50 kr i standardfrakt (dvs, om man inte vill vänta tills 2009 redan har gått på almanackan)! Detta blir således 103,50 kr för en almanacka. Visst, jag kan gå med på att det är ett rabatterbjudande, men det är INTE GRATIS!

Med facit i hand kommer jag aldrig i mitt liv att handla från VistaPrint och jag vill också rekommender andra att inte gå på deras blufferbjudanden!

Jag har skickat ett mejl och bett om en avregistrering av min e-postadress då jag betackar mig deras reklam. Jag lovar att om jag så mycket som får ett enda erbjudande från samma företag om "gratis" produkter, så kommer jag att ta ärendet ända till domstol! Bara av princip!!

Kommentarer

Populära inlägg