Advent

Det finns dåliga möten (många för närvarande) och bra möten. Jag har ett riktigt bra möte varje vardag och det är med Elina! Ni skulle bara höra hur hon låter när jag kommer till dagis för att hämta henne. Hon GALLSKRIKER och stampar med fötterna och däremellan klämmer hon in några förtjusta "mamma". :-) Både jag och personalen blir helt lyckliga! Finis-Elinis!

Här hemma har vi julpyntat, redan i fredags faktiskt. Elliot var helt speedad och granen (hans lilla) kunde inte bli framtagen fort nog! Jag som hatat julpynt börjar sakta men säkert gilla det igen! Barnens entusiasm smittar av sig och julpyntet utökas lite år för år. (Det blir dock aldrig girlanger för min del, därtill är jag en allt för icke julig person.)

I december avskyr jag att inte bo längre norrut. Det kom 3 dm snö och gjorde mig riktigt, riktigt glad (till och med fastän jag fick skotta flera gånger bara för att komma in på gården) för att veckan därpå regna bort. :-( Det är så dödstråkigt med slask att jag önskar att det var förbjudet!

I moderna familjer är det pappan som bakar pepparkakor med barnen medan mamman är upptagen på annat håll (jag ansvarade dock för lussekatterna)!

Kommentarer

Populära inlägg