Kåbdalis 090103--090107

En skön, återkommande tradition hos oss har blivit att åka till Kåbdalis varje vinter!

Den här gången åkte Elliot, jag och Per en massa pulka medan Elina fick hålla sig inne med mormor eftersom hon hade feber. :-( Jag och Per åkte dessutom slalom två eftermiddagar, varav den ena med Linda S bl.a. Jätteroligt! Tyvärr glömde vi kameran. Som vanligt.

Här kommer några av mormors bilder:

Elina i morfars mössa. :-D

God, god mat i Kåbdalis restaurang! Och lite dans med mormor.

Populärt med inne-skoter! Min ordningssamme son fick en lapp läst för sig där det stod att man inte fick styra skotern när motorn var avstängd (= hela tiden, den har nog inte fungerat sedan 1920) och trodde mig inte när jag sa att man visst fick. Han frågade istället personalen, men litade inte fullt på att Eva verkligen var personal. Hur blev han så misstänksam?

Jag fick i alla fall uppdatera mig både på lokalbefolkningen och barndomskompisar! Superroligt! Jag upptäckte också att alla whiskeysorter är lika jäkla dåliga. Tvi! Elina sa till Sture att hon älskade honom och vips så fick hon en glass. :-D

Sen hann vi även med två dagar i Öjebyn också. Vi hälsade på Sofia, Andreas och Nils (John sov) och smittade dem med förkylningen som vi har haft ända sedan dess. :-/ Sorry!

Kommentarer

Populära inlägg