Jag fryser!

Jag vill inte att det ska vara mörkt, kallt och förkylt. Jag vill ha sommar, semester och smultron på strå. Elliot värmer mig med sina ord. "Du luktar gott mamma. Du luktar blåbär och hallon." Jag kapitulerar helt och vill ge honom hela världen och lite till.

Jag vill ha färska morötter i överflöd. Elina vill inte vara sämre och deklarerar att jag är världens vackraste mamma och att hon ska gifta sig med pappa. :-)Tur att vi en braskamin, annars skulle jag förmodligen bli vår fjärrvärmeleverantörs bästa kund.

Ibland tror jag att man krånglar till det för sig. Barnen vill sova i vår säng och jag vill ha två små varma kroppar mot min när det är så här kyligt. Ändå bäddar jag ner dem i sina sängar. Man måste väl följa normen? Och borde inte Elliot sluta med välling snart? Han är ju snart 5 (!) år. Ändå är det så skönt att han, som kan vara en mycket petig person vad gäller mat, äter sin välling morgon och kväll. Jag skiter i normen.

Nej, nu är det dags att gå i ide. Jag hör av mig igen närmare våren.

Kommentarer

Tycker jag du gör rätt i!!! Om killen vill äta sin välling så måste han ju får göra det!!

Populära inlägg