Sköna söndag

Helgen blev inte som vanligt eftersom jag jobbade till kl. 20 på fredagskvällen. Utmattad blev jag inkastad i vårt fredagsmys som blev en blandning av lika delar gos, popcorn, Idol och huvudvärk.

Lördagen läste jag klart min bok "Rädda Felix". Den var så bra att jag hade cirka 3 sidor kvar trots att jag hade börjat med den dagen innan. :-) Även fast jag har mycket med funktionshinder att göra via jobbet, så har jag tydligen ett starkt behov av att läsa om dessa livsöden eftersom jag på något konstigt sätt alltid köper dessa böcker. Och vilka livsöden! Jag ber om ursäkt till mannen bredvid mig på planet från Ronneby i fredags som måste ha funderat varför jag satt och snyftade lite tyst för mig själv vartannat kapitel eller så. Ska den jäkla blödigheten aldrig ge med sig?! Förutom att läsa hann vi också följa med hustomten Per till dagis och skruva ihop skåp. Jag och barnen spelade spel och pusslade. Det är väldigt gott om plats på dagis när det inte är några andra barn eller fröknar där. På kvällen (läs: natten) såg jag och Per "Slumdog millionaire". En helt fantastisk film! Efter att jag blev förälder fick jag ett extra lager känslighet, vilket i och för sig gjorde att jag tyckte att de två första tredjedelarna av filmen var väldigt obehagliga. När barnen (i filmen) växt upp blev det dock bättre och sammantaget hade jag nog inte kunnat sluta se filmen ens om jag velat.

Idag är det sköna söndag och dagen är oplanerad. Barnen är snuviga och vädret är inte direkt lockande. Timmen är tidig i och med tidsomställningen och eventuellt åker vi till något centrum, då Elliot är i starkt behov av nya byxor. Hur kan det vara så att man inte märker det, men plötsligt en dag är precis alla byxor för små? Än så länge har vi det bara skönt. Jag bloggar (nähä?), Per jobbar lite och barnen pysslar.

Nu ska jag gå och njuta av sista lediga dagen för veckan.

Kommentarer

Populära inlägg