Re-tuscherat rum

Det roliga först. Älskade 5-åringen med tårta, till vilken mamman glömt att inhandla ljus (det är mycket nu). Fyra ljus fanns kvar från förra årets tårta, men det räcker ju inte långt om man fyller fem år. Elliot är inte den sura typen och tyckte att det var helt okej med ett värmeljus i mitten.

Sen till det mindre roliga. Dagen började som en helvetesdag med huvudvärk, vilket resulterade i en slags frivillig försovning. Sedan behövde jag åka tidigt från jobbet för att hinna handla på hemvägen (oj, det kanske man inte får berätta för Knivsta kommun?). Klings glasstårta finns nämligen på Willys i Häggvik och det verkar ju dumt att ta en 5 mils omväg med barnen när man kan ta det på hemvägen. Väl hemma hade städfirman som vi anlitar glömt att städa.Så jag ringde hem Per för en snabbstädning. Efter ett samtal med firman kom vi dock överens om att de kommer imorgon kl. 8.30 istället, men Per var redan på väg. Vi skulle ha besök kl. 18, så jag bestämde mig för en snabbdammsugning. Sagt och gjort. Medan jag höll på byggde Elliot lego och vad Elina gjorde kan ni se nedan:
"Titta vad fint jag har gjort, mamma!" Det var tusch på alla saker i Elinas rum och jag menar alla. Så resten av eftermiddagen gick åt att med Ajax shower power (man tager vad man haver) försöka gnugga väggar, garderober, leksaker, tavlor etcetera... Med varierat resultat. Den nya garderoben blir sig nog aldrig riktigt lik, men tack för att vi har målat och inte tapetserat väggen... Tilläggas bör att jag inte ens hade hjärta att bli arg på den händiga damen i fråga, bara väldigt väldigt chockerad. Elina blev livrädd och därav alla tårar. Inte blev hon gladare när dårfinksmorsan tog fram kameran heller.

Per åkte iväg på kick-off och min kväll räddades av trevligt besök av goda grannar! Slutet gott, allting gott.

Kommentarer

Populära inlägg