Varning - otäckt inlägg

I vanliga fall är jag dålig på att blogga bara för att jag är född sådan, men helt ärligt har jag på grund av egen och andras sjukdom varken haft tid eller ork att blogga de senaste tre veckorna.

Allt började med vaccinationshysteri. När vi väl bestämt oss för att det nog var idé att vaccinera barnen och oss själva mot potentiell influensa så var det sådan otrolig kö att vi missade första två försöken. Och där i kön med andra ovaccinerade människor drog vi troligtvis på oss svinifluensan it self. Elinas bröt ut först. Symptom: hög feber och hosta. När hon tillfrisknat råkade Per smita in bakvägen med barnen på ett vaccinationsställe i Uppsala i en kombination av dåligt lokalsinne och tur och fick dem således vaccinerade. Dagen efter hade båda feber förstås. De hann vara en dag på dagis innan Elliots influensa bröt ut. Hög feber och hosta han med. Innan han hann tillfriskna var det min tur. Under min sjukdom som varade i dagarna 5 med ont i kroppen, feber, halsont och hosta hann barnen med att dra på sig nästa förkylning. Fredag förra veckan var vi i hyfsad form och återvände med låg energinivå till jobb/dagis och därefter tog jag barnen och åkte till Öjebyn. Vi stannade till måndag kväll och på tisdagen var Elliot fortfarande förkyld. Barnen fick vara en halv dag på dagis och på onsdagen bröt Elinas magsjuka ut. Lilla gumman var så tapper och fin och kräktes snällt i hinken de allra flesta gånger, men frågade hela tiden när detta skulle vara över.:-(

Igår insjuknade en äldre släkting dessutom hastigt och allvarligt. Per åkte till sjukhuset och väl hemma igen bröt hans magsjuka ut. Elina piggade på sig, men Per är fortfarande sängliggande.

Jag väntar spänt på vad nästa vecka har för härliga sjukdomar i sitt sköte. Håll ut! Om jag inte återkommit inom en vecka vet ni att jag troligtvis är sängliggande.

Under tiden kan ni rösta här till höger (om det fortfarande är någon som orkar läsa denna blogg). Kom för övrigt inte hit, vi smittar troligtvis.

Kommentarer

Linda sa…
Hej vännen!
Jag läser alla dina blogginlägg, jag är bara usel på att kommentera. : /
Jag ska göra ett försök att bättre mig!
Kram!

Populära inlägg