Tvångsvaccinera oss!

Står här helt solo (?) på en flygplats i Ängelholm/Helsingborg och har lite hemlängtan. Två tuffa jobbveckor har precis inletts, när jag helst av allt vill vara hemma och gosa med familjen. November månad får mig att vilja dra täcket över huvudet och vänta på våren. Dessutom har jag fått ett allvarligt fel på min termostat och fryser så jag hackar dagarna i ända. Veden som skulle räcka hela vintern är snart slut och än är det inte ens minusgrader!

Men barnen mår toppen och det är ju inte att ta för givet under höstmånaderna, så jag är rätt nöjd ändå. Jag/vi har dock beslutsångest över influensavaccinet. Inte för vår egen del, men för Elliots. Elina får inte ta något så därmed slipper jag den ångesten. Elliot reagerar starkt på det "vanliga" vaccinet att jag är rädd för hur han ska reagera på detta nya. BVC vill inte råda och politikerna litar jag inte på. De har samhällsintresset och inte Elliot 5 år för ögonen. Kan staten inte bestämma att tvångsvaccinera alla övriga, så att någon annan får ta ansvaret för eventuella biverkningar? Sammanfattningsvis tycker jag att informationen som man hittar om man letar är bristfällig och slumpmässig. Ville staten lugna alla vaccikanter (?) har man verkligen misslyckats!

Jag ber att få återkomma med en spännande fortsättning på mina triviala vardagliga problem. Är det någon som är intresserad på om och när vi ska få tag i ny ved kan ni kolla in bloggen nästa vecka! Om jag inte dött av svininfluensa eller biverkning av vaccin, vill säga.

Kommentarer

Populära inlägg