Jag är het

Jag är het. Bokstavligen. Jag är inte gjord för sån här värme, särskilt inte i gravidtider, och jag rinner nästan bort.

Efter några dar med en febrig Elina är vi i form igen (åtminstone barnen som inte verkar så påverkade av hettan) och idag har hela familjen varit på utflykt. Denna gång tog vi bilen och inte tåget, vilket gjorde hela skillnaden. Vi har strosat, lekt, ätit glass och barnen och Per har smutsat ner sig. Barnen i lekparken och Per under ett träd med en skitande fågel i. Tack och lov så är vi småbarnsföräldrar alltid utrustade med våtservetter, så även denna gång. Och tack och lov var det inte mitt hår för det har hänt mig en gång att en fågel sket i mitt hår och då var den dagen förstörd. Per är inte lika kröjmig.

Igår var vi på bio. Farfar och Eva kom över på middag och barnvaktade barnen. Farfar satte på Elina ett plåster så ordentligt att fingret nästan ruttnat imorse. Elina var förtvivlad. :-) I övrigt var det en toppenkväll och en toppenfilm.

Kommentarer

Populära inlägg