Sur, surare, jag!

Igår var Per och Elliot till läkaren som konstaterade att Elliot hade öroninflammation. Han behöver Kåvepenin. Läkaren frågade Per om Elliot ville ha tabletter eller flytande penicillin och Per sa att flytande blir bra, eftersom Elliot fått det tidigare. Då har han fått Kåvepenin med fruktsmak. Vad läkaren inte berättade var att dosen blir så stor (15 ml) med fruktsmak att hon skrev ut Kåvepenin utan fruktsmak istället. Detta innebar i praktiken att när Per och Elliot kom hem och skulle hälla i Elliot första dosen så gick den inte ner. Vi provade säkert 10 gånger (med saft, sylt, hålla för näsan, etc...) och Elliot var jätteduktig, men han kräktes nästan och fick verkligen inte i sig det. Inte ens fast jag mutade honom med glass.

Förbannade mamman ringde upp läkaren som knappt hade tid att prata. (Hade hon gjort rätt från början hade hon ju sluppit detta samtal!) Hon lovade väldigt surt att skriva ut tabletter (och vad fan hade hon att vara sur för förresten när det är jag som betalat 250 kr i onödan för att hon inte kan berätta vad det är hon skriver ut) på eftermiddagen och la på utan att ens säga hejdå. Kul kvinna.

Jag stressade iväg till apoteket kl. 17.30 (sent för att vara säker på att det elektroniska receptet skulle finnas där) och inte hade hon skrivit ut något nytt recept!! Knivsta läkargrupp hade stängt för dagen och det var bara att åka hem och låta Elliot vara sjuk en dag till. Sin examensdag på kuppen. (Orden jag uttalade i bilen på hemresan lämpar sig inte i skriven text.)

Imorse ringde jag upp Knivsta läkargrupp och läkaren sa att hon visst skickat in receptet: "Visst var det Kåvepenin frukt han skulle ha?". Jag fick alltså upplysa henne om att det var hon som tyckte att det blev för stor dos och att hon sagt att hon skulle skriva ut tabletter. Visst låter det troligt att (det felaktiga!) receptet försvunnit ut i cyberspace? Ja, ja. Har vi tur får Elliot kanske medicin den här dagen. När jag packat ihop alla mina barn och åkt till apoteket igen. Ärligt talat är jag fortfarande skitsur!!

Guess who...?

Kommentarer

Hihi! Förlåt att jag skrattar men fick en liten bild av en arg Linda i bilen :-p nä skämt å sido det är f-n skitdåligt!! Visste du fö att det finns nåt som heter medcoat som är ett hölje till tabletter för att underlätta sväljning för barn! Ska även ha lite citrussmak! :-)) kram s
Linda sa…
Tack Sara! Ja, du skulle ha hört mig. :-D Kram!

Populära inlägg