Amningsavveckling pågår...

Jag försöker verkligen avveckla amningen, men det går sådär. Mat (puré) alltså är inte vidare gott enligt Levis åsikt. Inte välling heller. Och inte underlättas det av att Levi är konstant förkyld. Men igår upptäckte jag att tillägg funkar! Hurra! Då ska jag gå på bio! Jag börjar verkligen längta efter att lämna huset under fler än ett par timmar och utan stress.


Gröt slinker det ner några tuggor av. Men kan någon förklara för mig varför bebisar ska gnugga in maten de äter i hela ansiktet?


Pappa förenar nytta med nöje, vilket innebär att Levi får åka med tvätten (den rena förstås). Han ser inte ut att lida ett enda dugg.

Vi hade Linda, Ralf och Lucas på snabbvisit den 17 juli och då upptäckte vi att Levi kan sitta! :-)


Elina och Natalia. Sötaste prinsessorna i världen.


Idag hade vi tänkt åka till Gröna Lund, men vädergubbarna har lovat hällregn så vi överväger att göra något annat.

Levi har fått sin första öroninflammation och i och med det sin första penicillinkur. Han tycker verkligen att det är äckligt. Kräk-äckligt. Jag känner mig som en skurk som ger honom det, men gör det ändå. Jag hade glömt hur jobbigt det är innan man kan förklara saker för sitt barn annat än med handling.

Kommentarer

Populära inlägg