Besök av ambulans och brandkår!

Jag hoppas verkligen att jag inte behöver uppleva en till natt som denna! Det började med att Levi somnade kl. 17.30 igår. Han sov jätteoroligt och kl. 21.00 märkte vi att han hade 39 graders feber. Han fick febernedsättande och jag gick och lade mig hos honom. Jag kände att febern gick ner. Mitt i natten vaknade jag. Av vad vet jag inte exakt, men jag kände på mig att allt inte var som det skulle. Jag tog upp Levi som var helt stel och darrig. Först trodde jag att han behövde bajsa (klockan var 3 så jag var inte helt klarvaken), men snart förstod jag att allt inte stod rätt till. Ringde 1177, la på och ringde 112 istället! Levis tår och fingrar blev blå och han blev helt likblek i ansiktet. "Vi skickar en ambulans i ilfart, men det är säkert bara feberkramper." sa han i telefonen. Lätt för honom att säga. Jag fick order om att klä av Levi (han hade bara blöja men den åkte av) och att badda honom med en handduk doppad i ljummet vatten och öppna dörren.

Några minuter senare kom brandkåren från Knivsta (varför har jag ännu inte fått klart för mig, Per skojar om att de kanske tänkte svalka av honom med brandslangen) och då hade Levi börjat gråta och kramperna släppt. Då insåg jag att jag inte hade kläder, hallen knappt gick att komma in i (Per renoverar) och att hela huset såg ut som om någon släppt en bomb i det. Förutom det kräktes Levi precis överallt. Fick på mig kläder och skickade Per att hämta världens bästa granne som sov på soffan medan vi åkte till sjukhuset.

Väl på sjukhuset hade Levi fortfarande skyhög feber, men fick febernedsättande och somnade. När läkaren kom kl. 5.00 måste hon ha kommit direkt från sängen för hon pratade knappt sammanhängande (mumlade något om någon dröm) och gäspade. Nåja, hon gjorde en grundlig undersökning och sa att Levi troligtvis hade haft feberkramper och skrev ut Stesolid så att vi har hemma ifall det händer igen.

Ett inlägg i samhällsdebatten: Det var verkligen inga problem att få hit en ambulans. Brandkåren var bara bonus. Eller så har SOS Alarm fått klara order om att skicka folk lite för ofta istället för lite för sällan?

Älskade unge, du skrämde nästan ihjäl dina föräldrar!


Förutom att prova på feberkramper har Levi provat på gungan också.
Det var för övrigt mycket roligare för samtliga inblandade.

Bröderna Näbbson.

Idag. Elina: "Måste jag verkligen tvätta mig igen, mamma?". Jag: "Ja."

Kommentarer

Men fy så hemskt! Förstår precis hur ni kände! Malin har också provat på feberkramper och det var lika otäckt varje gång!! Hoppas han kryar på sig så det blir mer gunga!!

Lo hälsar!! <3

Populära inlägg