Halloween!

Per kom hem med en fin pumpa igår som jag och de stora barnen gjorde en fin lykta av! Egentligen var det mest jag som gröpte och skar, eftersom barnen tyckte att pumpaköttet luktade så illa att de till och med hämtade klädnypor till näsorna. (Elina tyckte att klädnypan gjorde för ont, så hon körde med mycket lukt-lypsyl istället.)


Vi tände den och ställde den på bron. Sen gick vi och spanade på grannarnas lyktor.



Och idag är det Halloweenknytis! Vår familj har ansvar för efterrätten. Tror ni den duger?

Hemgjord prinsesstårta...


...alternativt fransk chokladtårta. Allt på tema förstås. :-)


Imorse i badet kom Elina på att Ariel (den lilla sjöjungfrun) förmodligen inte behövde duscha när hon var sjöjungfru, men att det ändrades när hon blev människa. Jag blir så fascinerad över att det är sånt hon går omkring och grubblar på.

Själv grubblar jag över Elliots två kalas som stundar nästa helg samt hur man kan städa sitt hus mest effektivt. Även om jag har personal att delegera till (läs: Per) så har jag en chef (läs: Levi) som kräver ständig uppmärksamhet.

Vi hade för övrigt en skön semestervecka i Öjebyn, även om det var lite som att bo i förrådet då min lillasyster flyttat hela sitt bohag till mina föräldrar. Vi hann träffa alla släktingar och vänner och jag hann till och med snoka rätt på två hemlisar! Och just det, jag hann ju med tre små operationer också! Bildbevis kommer senare...

Kommentarer

Populära inlägg