5 km!

Idag är näst sista dagen för Fitness Fighten och jag kommer att vara Lillemor och Johan som rekommenderade programmet samt programmet självt evigt tacksam! Även om jag inte följt programmet till punkt och pricka (blev lite less på att träna i min ensamhet på övervåningen) så har jag verkligen lyckats komma i form. Jag har tränat åtminstone 6 dagar i veckan med uppehåll för 3 dagars sjukdom (förstås). Resultatet får väl vänta till imorgon, men igår sprang jag för första gången i livet 5 km!! För mig är det stort. Och vet ni vad - det var utan större ansträning! Det tog 31,38 minuter och jag hade kunnat springa längre utan att livet hade behövt hänga på det. ;-) Jag är så stolt över mig själv.

Jag kan varmt rekommendera Fitness Fighten till den som vill komma i form snabbt. Jag har bytt identitet från soffpotatis till en sportig person som gillar att både styrketräna och jogga. En bonus är att jag är mycket snyggare, piggare och hälsosammare människa! Jag ser inte de här sista dagarna som slutet heller utan som fortsättningen på mitt nya liv (även om jag ska äta mycket mer de närmsta dagarna i alla fall). Å, vad jag känner mig lycklig!

Kommentarer

Populära inlägg