Livet så som det ser ut idag


Jag har sprungit 6,34 km utan att stanna och därmed passerat en mental spärr (den gick vid 5 km). Oj, vad jag kände mig duktig! Anledningen till denna löpningshets beror på att jag i ett svagt ögonblick gått med på att springa tjejmilen 1 september. Vad gör man inte för att få hit världens bästa Linda Sonnebro? :-) Och till råga på allt är det riktigt roligt att springa! Vem hade trott det som känner mig...?

Livet rullar på i en rasande takt och vi har fortfarande inte tapetserat (eller spacklat klart) på övervåningen. Vi har denna helg på oss, för helgen därpå vankas det 35-årsfest. Nog för att jag är tveksam till huruvida man bör fira att man närma sig 40, men det är ju alltid trevligt att samla släkten. Vi har dessutom funderat på en kompisfest, men det har än så länge stannat vid funderingar. Det är svårt att hinna klämma in allt man har lust med i den redan fyllda kalendern.

Per jobbar som aldrig förr. Idag är han i Danmark och imorgon åker han till Norge. Och Elliot är lätt magsjuk, vilket resulterade i att jag blev (minst sagt) lite stressad igår. Men idag mår Elliot bättre och då har jag lugnat ned mig lite. Elina var lite dålig i magen i helgen och jag hoppas att det smittade den vägen så det inte blir tvärt om. Och så har jag ju Levi att oroa mig för. Men nog pratat om det. Om jag ska rabbla upp alla mina farhågor blir detta en hysterisk (och lång) uppsats.

Igår var Elina på Aquaria i Stockholm. Det var en fröjd för hjärtat att lämna henne och en hel dagisavdelning med hjärtans glada och förväntansfulla ungar som hade en toppendag med ett toppendagis! När hon kom hem berättade hon att hon sett "spinnrockor". Hihi, hon släktar nog på farmor.

Idag ska vi bara ta det lugnt och kanske gå ut en liten vända i det soliga vädret. Vi får väl se vad Elliot orkar med. Jag har betalat både räkningar och återstoden av Turkietresan. Snälla Skatteverket, skicka pengar snart! Vi, som är bortskämda med att ha en massa extra pengar varje månad, har det lite knapert sedan vi bestämde oss för att resa upp skattepengar som vi inte har fått ännu. :-o Detta är verkligen inte likt Linda Bergstrand, men samtidigt lite nyttigt för hela familjen tror jag att vända och vrida lite på kronorna.

Kommentarer

Populära inlägg