Nattliga samtal

Nattliga samtal är ofta väldigt roliga (om man kommer ihåg dem när man vaknar). Jag och Elina (som sov i min säng eftersom hon var krasslig) hade ett sådant samtal inatt.

Elina: "Min tröja är helt blöt på ryggen."
Jag: "Du måste ha svettas."
Elina: "Nej, jag har duschat."
Jag: "Ta bara av den."
Elina: "Ok."

Förhoppningsvis var det feber hon svettades ut eftersom hon mår betydligt bättre idag. Elliot har ont i halsen och Levi är som vanligt idag efter att ha varit jättehängig igår kväll. Jaja, jag vabbar idag eftersom Per vabbade igår.

Vi har börjat dan med att se "Happy Feet 2" som var riktigt bra! Nu ska jag ta med mig de halvkrassliga barn som vill följa (Levi har förstås inget val) till affären och handla lite halstabletter och annat kul.

Och för er som är intresserade så har (Ä N T L I G E N) en avprickningslista kommit upp i barnens kapprum på Alsike skola. Föräldrarna ska själva göra ett halvt kryss när de lämnar sina barn på morgonen och nästa halva av krysset när de hämtar sina barn igen. Har kanske inte fått full genomslagskraft eftersom hälften av barnen var både lämnade och hämtade kl. 8:10 när jag lämnade Elina förra onsdagen. Utförligare information hade inte skadat, men den här gången får någon annan klaga. Jag har gjort min beskärda del och eventuellt lite lite mer.

Kommentarer

Populära inlägg