Tjoho

Efter en veckas magsjuka, två inställda kalas och en inställd Parisresa så hurrar jag när allas bajs blivit hårt igen. Alla som känner mig ens lite grann vet ju att magsjuka är min fobi och jag har verkligen haft en veckas ofrivillig KBT. Jag hoppas kunna återgå till jobbet imorgon. Jag hade tänkt göra det redan nu på kvällen, men jag valde att tolka det misslyckade inloggningsförsöket (två till och med) som ett tecken på att söndagskvällen borde ägnas åt annat.

Jag och Elina åkte till flygplatsen (galenskap!) och vände kl. 4:30 i fredags. Kallsvettig och med ont i magen och med en unge som var blek och lösbajsande så fattade jag det rätta beslutet att stanna hemma. Även om kloka beslut borde vara de som fattas mitt på dagarna och inte i arla morgontimmar. Först idag är hon matglad och frisk. Till och med jag blev lite smittad, även om man aldrig kan veta med mig om det är psykisk eller fysisk magsjuka. Ja, jag har funderat på terapi.

Idag har vi varit ute länge och jag har krattat fler löv än vad som kan vara bra för hälsan. Vi har fått ett avbrutet cykelstöd lagat (eller snarare utbytt), ätit thaimat och myst i soffan. Beställt julkort har jag också gjort! Även om det känns som fel årstid när det det är 10 plusgrader.

Sällan har jag väl sett fram emot en ny vecka så mycket som denna söndag!

Kommentarer

Populära inlägg