Andra advent!

Andra advent redan, men var är snön, minusgraderna och julstämningen? Igår var vi på Sing-sings julkonsert och fick en dos av julmusik (jättevackert!) och sedan tände vi alla ljus i hela huset och slog på ytterligare lite julmusik. Det hjälpte inte. Jag kommer aldrig vänja mig vid gröna jular och varma vintrar. Hit med snö och kyla tack! Jag drömmer om att få inviga längdskidorna i år, men som det ser ut verkar det ju inte ens vara någon idé att ta med dem till Piteå när vi åker dit om 2 (!) veckor för att fira jul eftersom det är snölöst även där. :-(

Jag spöade förresten CG (ja, även Per och Eva) i kortspel igår (hehe). Kom på att vi enbart borde umgås med barnlösa par. Sällan har vi väl haft en lugnare kväll än igår. Precis vad som behövdes efter en helt galen vecka.

Per och Elliot är på badminton och jag ska ta med övriga familjemedlemmar och åka till Willys och handla. Och imorgon är jag ledig med mitt minsta gull (för att kompensera fredagen som spenderades i Malmö)! Så skönt! Vi ska åka till doktorn med mitt infekterade finger och till optikern med Elina på eftermiddagen. Men däremellan ska vi kanske baka julgodis. Eller något annat kravlöst och trevligt!

Kommentarer

Populära inlägg