En vecka på olika flygplatser

Måndag Malmö, tisdag (idag alltså) Ängelholm, fredag Malmö... Jag börjar kunna mina flygplatser. Däremot fastnar inte skånskan trots att jag vistas halva veckor i skåneland. Men förhoppningsvis inte så länge till!

Snart är alla julklappar inhandlade (och då kan mitt hjärta på allvar börja slå i lite lugnare takt), men frågan är hur allt ska rymmas i bilen när vi drar till Piteå? Jag vill dessutom få med mig längdskidorna (jag börjar bli lika orealistiskt optimistisk som Per (love u!)) eftersom det inte finns en snöflinga i Knivstatrakten med omnejd.

Är det någon fler än jag som kan få julklappsångest? Inte ångest över att allt inte är inhandlat, utan ångest över allt som faktiskt är inhandlat. Och att barnen får så otroligt mycket paket och leksaker trots att de redan har allt de kan tänka sig och lite mer därtill. Medan folk dör av ebola i västafrika. Det ena har ju inte nödvändigtvis med det andra att göra, men världen känns så fel ibland.

Nej, nu ska jag återgå till mina ärenden eftersom jag har ytterligare 1,5 timmar kvar på flygplatsen innan jag ska åka till kunden.

Kommentarer

Populära inlägg