Allt och absolut inget

Det är mycket nu. Nytt jobb (som är jätteroligt med fantastiska kollegor!), en sjukdom som jag aldrig blir kvitt och så är jag sur/ledsen/besviken över något jag inte kan släppa fast jag vill det. Träning brukar vara en bra medicin och jag har köpt ett årskort på gymmet (!), men först måste jag bli frisk. Jag har aldrig varit bra på trassligheter. Jag tycker man ska vara öppen och rak för att i möjligaste mån slippa hamna i konflikt alternativt lösa konflikter direkt när de uppstår för att kunna sova gott på natten, men i detta fall har jag försökt redan i flera år. Och det är ingen egentlig konflikt, bara en tråkig situation. Jag måste väl inse att jag inte kan ändra andra människor ens när jag försöker. Jag fixar dock inte att låtsas vara glad som om inget hänt och det komplicerar saken ytterligare. Jag har försökt att tänka om, ta djupa andetag, men klarar inte att lugna ner mig riktigt. Och jag o r k a r inte bråka. Vad gör man då?

Levi trivs i förskolan och kom hem målad till kanin häromdagen.
Idag rockar vi sockorna! Hela familjen vill visa att vi gillar olika och det gäller förstås inte bara idag.
Vi har också kikat på en solförmörkelse mellan alla moln idag. Elina är också sjuk och hemma med mig och Levi idag. 
Och deklarerat har vi också gjort! Bland det roligaste jag vet. ;-) Men idag är det soffhäng som gäller.


Kommentarer

Populära inlägg