Mjukstart

Första arbetsdagen kändes verkligen helt okej. Den var halv, barnen var hemma med Per och det var så kul att träffa kollegor igen!

Vi har mjukstart denna vecka. Barnen ska vara med farmor resten av veckan (utom Elliot som är på dansläger).

Men när det blir allvar igen känns det lite tungt i mammahjärtat att pussa barnet hejdå och checka in honom på förskolan. Skolan känns mer rimlig, men fyraåringen hade man ju gärna haft i fickan och pussat på lite då och då under dagarna.

Jag vill inte att semesterkänslan ska försvinna, så idag efter jobbet tvingade jag ut Per i blåbärsskogen. Vi fick ihop till en ny paj, bjöd in våra bästa vänner och avnjöt den med lite kaffe latte (ja, efter 37 år började jag med kaffe). Sedan började jag och Per på en ny serie (vi är ni officiellt ikapp resten av världen med Game of Thrones tyvärr) - Walking dead, så nu törs jag inte sova. Därav bloggandet.

Kommentarer

Populära inlägg