Pendling

Jag pendlar till jobbet (4,5 mil tur och retur), pendlar i humöret (bipolär light eller bara släkt med mamma?), pendlar mellan hopp och förtvivlan över alla sjukdomar vi i familjen har i november-februari och så pendlar jag mellan att tycka si och så om ganska mycket (impulsivitet kan vara mitt mellannamn). Till exempel bebisar. Jag tycker att det finns bebisar överallt nu för tiden och alla är så gulliga och mitt hjärta skriker till mig att vi inte alls är för gamla för en bebis till. Förståndet och Per skriker andra saker som tur är, men facebooks app "den här dagen" konspirerar med mitt hjärta.

Kolla in den här till exempel (exakt på dagen 4 år sedan idag):


Den fick mig att leta rätt på den här:


Och den här här:

Och den här!:



Frågade Per igår om han inte saknade den lilla fyran vi inte har och om han kunde tänka sig hur ljuvligt det skulle vara att snusa på den. Allt sunt förnuft till trots. Men det är grått, regnigt och december och jag har tråkigt. Allt känns säkert bättre i mars eller april.

Kommentarer

Populära inlägg